سفارش تبلیغ
صبا ویژن
























به بهانه تمدن

مبارک به سرنوشت شاه دچار شد؛ بهمن، ماه سقوط دیکتاتورها
پیروزی بزرگ مردم مصر در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران

خبرگزاری فارس: لحظاتی پیش رسانه‌های خبری جهان خبر سقوط مبارک دیکتاتور مصر و فرار وی از این کشور را به سراسر جهان مخابره کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس، در حالی که چند ساعتی بیشتر به جشن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در ایران باقی نمانده و مردم مبارز و انقلابی میهن‌مان خود را برای شرکت در راهپیمایی باشکوه و عظیم این روز آماده می‌کنند، از مصر خبر رسید که دیکتاتور این کشور سقوط کرده است.

حال باید در پی همزمانی سقوط حکومت ظالمانه حسنی مبارک، دیکتاتور مصر با سالروز سقوط محمدرضا پهلوی، دیکتاتور مخلوع ایران ، بهمن را ماه سقوط دیکتاتورها نامید و منتظر بود تا حکومت‌های استبدادی یکی پس از دیگری، با خیزش اسلامی و انقلابی توده‌های محروم و مظلوم فرو بریزند.

گفته می‌شود دیکتاتور مصر پس از کناره‌گیری از قدرت، کشور را ترک خواهد کرد و این همان سرنوشت شومی است که شاه ایران نیز به آن دچار شد.

مردم مصر از 17 روز پیش با برپایی تظاهرات میلیونی در شهرهای مختلف این کشور از جمله در قاهره کناره‌گیری حسنی مبارک دیکتاتور این کشور را خواستار شدند.



نزدیکی مبارک به رژیم جنایتکار صهیونیستی و همسویی آن با سیاست‌های آمریکا در منطقه و جهان، از جمله مواردی بود که موجبات خشم و کینه مردم مصر نسبت به مبارک را فراهم آورد.

مبارک 83 ساله در طول حکومت 30 ساله خود بر مصر، ضمن نادیده گرفتن حقوق انسانی مردم این کشور و ظلم و جور فراوان نسبت به آنان با حمایت از سیاست‌های ضدانسانی و اشغالگرانه اسراییل غاصب، خشم و نفرت مردم مصر و دیگر مسلمانان سراسر جهان را نسبت به خود برانگیخت.

وی که همواره مورد خشم و نفرت ملت مسلمان مصر قرار داشت سرانجام با اوج‌گیری مبارزات مردمی در این کشور در برابر اراده مردم تسلیم شد و از قدرت کناره گرفت.

 


نوشته شده در جمعه 89/11/22ساعت 1:11 صبح توسط زهرا روحانی نظرات ( ) |


Design By : Pichak