سفارش تبلیغ
صبا ویژن
























به بهانه تمدن

 
 
امیدوار بودم دولتی مثل ایران و رئیس جمهوری مانند احمدی نژاد داشتم

خبرگزاری فارس: عضو ارشد جماعت اخوان المسلمون گفت: من هم امیدوار بودم دولت خوبی مثل دولت ایران و رئیس جمهور خوب و شجاعی مانند آقای احمدی نژاد داشتم.


وی درباره سخنان رهبر انقلاب درباره مصر هم گفت: من از امام خامنه‌ای و تمام کسانی که از انقلاب مصر حمایت می‌کنند متشکرم اما شرایط مصر با ایران کاملا فرق می‌کند در مصر احزاب زیادی فعالیت می‌کنند احزابی مانند اسلامگراها، ملی گراها و چپ‌گراها، بنابراین قانون اساسی باید تغییر کند مردم باید نماینده مجلس را خودشان انتخاب کنند و بعد از رفتن مبارک باید انتخاباتی سالم برگزار شود و مردم نوع حکومت آینده را خودشان انتخاب خواهند کرد.
اگر آنان دولت اسلامی بخواهند که امیدوارم این‎طور شود خوب، این خواسته ملت است اگر نوع دیگری از دولت را انتخاب کنند نمی‌توانند اسلام را به زور به آنان تحمیل کرد، اراده مردم نوع حکومت آینده مصر را تعیین می‌کند.

الهلباوی در پاسخ به این سؤال مجری بی‏بی‎سی فارسی که وزیر خارجه مصر سخنان رهبر ایران را رد کرده بود گفت: اول از همه وزیر خارجه مصر باید از وزارت کنار برود، دوم اینکه او از روابط مسلمانان با هم شناخت درستی ندارد و در حرفهایش باید از حمایت رهبر انقلاب ایران از انقلاب مصر قدردانی کند با تاسف باید بگویم وزیر خارجه مصر با حملات غرب علیه ایران همراه شده که این قابل قبول نیست.

وی در پاسخ به سؤال دیگر مجری درباره حوادث بعد از انتخابات ایران نیز گفت: من هم امیدوار بودم دولت خوبی مثل دولت ایران و رئیس جمهور خوب و شجاعی مانند آقای احمدی نژاد داشت. احمدی نژاد عقیده‌اش را بیان می‌کند به درست یا غلط بودن آن کاری ندارم اگر کشورهای مانند آمریکا و بریتانیا حق پیشرفت دارند چرا نباید کشوری مانند ایران حق پیشرفت داشته باشد کشورهایی مانند چین و هند از فناوری هسته‌ای برخوردارند چرا کشورهای مسلمان چنین حقی نداشته باشند.

نوشته شده در جمعه 89/11/22ساعت 12:37 صبح توسط زهرا روحانی نظرات ( ) |


Design By : Pichak